Για τους άνεργους κτηματομεσίτες

Ιουνίου 17 2020

Διερωτόμαστε αγαπητοί μας αναγνώστες τι θα εισηγούμαστε στους τώρα άνεργους κτηματομεσίτες και developers, που έχουν αυτήν την περίοδο αρκετό κενό χρόνο στην εργασία τους. Πιστεύουμε ότι σε αυτήν την κενή περίοδο της ζήτησης και της επίτευξης πωλήσεων, η περίοδος αυτή δεν πρέπει να παραμείνει αδρανής, αλλά να χρησιμοποιηθεί για μελέτη/προβληματισμό αναβάθμισης στην τεχνική μάρκετινγκ, με την εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου, εις μια προσπάθεια διεύρυνσης της αγοράς πιθανών ενδιαφερόμενων για το μέλλον.

Όταν αποφασιστεί ποια οδό το κάθε γραφείο θα ακολουθήσει, θα πρέπει να ζυγίσει τα πιθανά οφέλη και τα κόστη προώθησης (επιπλέον της πιθανής απογοήτευσης/αποτυχίας των προσπαθειών).

Ορισμένες ιδέες μας είναι και οι πιο κάτω:

• Καλυτερεύσετε την τεχνική σας στην χρήση του διαδικτύου, είτε σε συνεργασία με άλλους συναδέλφους του γραφείου σας που γνωρίζουν καλύτερα από εσάς και/ή χρήση ειδικών επί του θέματος (ίδε τα κόστη εδώ).
• Καλυτερεύσετε το σύστημα καταγραφής της προσφοράς (προς πώληση/ενοικίαση), όσο και εκείνη της ζήτησης, προσθέτοντας περισσότερες λεπτομέρειες από εκείνες τις στερεότυπες, όπως πρόσθεση π.χ. της πολεοδομικής ζώνης με τους συντελεστές, υπάρχει ή όχι (και γιατί) τίτλος ιδιοκτησίας, ύπαρξη ενοικιαστών και όρους κλπ.
• Διερευνήστε τις ιστοσελίδες μεγάλων πωλητών ακινήτων, όπως τα επενδυτικά ταμεία (π.χ. Gordian, REMU, Altamira, APS κ.λπ.) και εξακριβώστε που υπάρχουν ευκαιρίες προς πώληση που μπορείτε να διαβιβάσετε στους πελάτες σας. Έχοντας υπόψη ότι και οι “μεγάλοι” αυτοί παίκτες έχουν τα δικά τους προβλήματα στην διάθεση τώρα και ίσως τώρα να είναι πιο διαλλακτικοί στις προσφορές σας.
• Μάθετε/εξοικειωθείτε με το σύστημα του Virtual Reality, μειώνοντας έτσι τον χρόνο επίσκεψης σε μονάδες, με τον πελάτη σας να είναι πιο ενημερωμένος προ της επίσκεψης. Το εργαλείο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εις βάρος σας, έτσι προσοχή να είστε όσο πιο ακριβείς μπορείτε στην περιγραφή και στο βίντεο (μη δείχνοντας τα κακά, μόνο τα καλά).
• Μπορείτε να εκφέρετε την άποψη σας εάν πρόκειται για μια καλή αγορά, αλλά αποφύγετε τις υπερβολές, όπως π.χ. «φανταστική ευκαιρία», «σίγουρη επένδυση», «πάμφθηνο» κλπ.
• Τοποθετείτε την ταμπέλα «Πωλείται» μια που τώρα δυσπραγούντες πωλητές είναι πιο πρόθυμοι να το δεχθούν, ενώ η χρήση μιας μικρής περιόδου αποκλειστικότητας, έστω 3-6 μήνες να είναι αποδεκτή (περισσότερο τώρα από πριν).
• Εξαρτώμενο από την διάρκεια αυτής της κρίσης και έστω για αρχικό χρονικό διάστημα των 2-3 μηνών, αναθεωρείστε τις τιμές πώλησης με ορθή εισήγηση προς τον ιδιοκτήτη/πωλητή - χωρίς όμως να πιέζετε υπερβολικά για μείωση, διότι θα σας θεωρήσουν ύποπτους στο να χαμηλώσετε τις τιμές για να απαιτήσετε την προμήθεια (αν και εδώ αναφερόμαστε ότι μεγάλο ποσοστό πωλητών παίζουν όλων των ειδών τα παιγνίδια).
• Συγκεντρωθείτε σε ακίνητα όπου οι πελάτες σας ενδιαφέρονται π.χ. εάν είστε κτηματομεσίτης της Λευκωσίας, οργανωθείτε και για την περιοχή της Αμμοχώστου και Λάρνακας και για budgets που οι πελάτες σας έχουν την δυνατότητα.
• Μην ενθαρρύνεται τους πελάτες σας να μην πληρώνουν ενοίκιο λόγω της κατάστασης, διότι κανένα ενοίκιο δεν θα χαριστεί (τουλάχιστον ολόκληρο). Το χρέος θα παραμείνει και ο ενοικιαστής θα τα πληρώσει όλα μαζεμένα μετά. Εάν θέλετε να βοηθήσετε μια συμφωνία μεταξύ του ιδιοκτήτη/ενοικιαστή προτείνετε μια μείωση της τάξης του 10%-50% για 2-3 μήνες (ανάλογα πόσο είναι το ενοίκιο σε σχέση με το τρέχον) και εξαρτώμενο από το εισόδημα του ενοικιαστή σας – π.χ. Δημόσιος υπάλληλος, μηδέν μείωση, μια και που δεν θα μειωθεί ο μισθός του και αυτό για περίοδο 2-3 μήνες μέγιστο.
• Επεξηγείστε στον πελάτη σας τις νέες πρόνοιες του περί ενοικιοστασίου νόμου και την δυνατότητα που προσφέρεται τώρα η έξωση «express». Αυτό είναι κάποιο θετικό στοιχείο για τους αγοραστές προς εισόδημα/ενοικίαση. Τονίστε το.
• Εάν συνοδεύεται πελάτη σας για επίσκεψη, σιγουρευτείτε ότι κατέχετε τα απαραίτητα έγγραφα και για εσάς και για τον πελάτη σας (μέγιστο 3 άτομα ανά αυτοκίνητο). Έχετε μαζί σας μάσκες και για εσάς και για τους πελάτες, αλλά μην παρουσιαστείτε άμεσα με αυτές.
• Δείξετε τις ηγετικές σας ικανότητες τώρα για εκείνους που έχουν υφισταμένους. Μην ζητάτε από το προσωπικό σας να είναι στο γραφείο και εσείς στο σπίτι, εάν δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος (π.χ. ευάλωτη ομάδα). Τώρα είναι η περίοδος της ηγεσίας σας, εάν ασφαλώς έχετε το ταλέντο (ο αρχηγός θα πρέπει να είναι μπροστά – Μέγας Ναπολέων).
• Κατά την επίσκεψη σας με πελάτη σε υποστατικό και εκτός από τα κοινά αντισηπτικά και χάρτινα μαντίλια, πάρτε μαζί σας και το σχετικό αντισηπτικό για όλους όταν το ζητήσουν.
• Παρουσιαστείτε με κάποιο θετικό πνεύμα στους πελάτες σας (χωρίς όμως υπερβολές) και αποφύγετε κουτσομπολιά όπως «ο θείος μου έπιασε τον ιό, αλλά σε 14 ημέρες ήταν μια χαρά» κ.λπ. κλπ. Άτομο που είναι έτοιμο να επενδύσει έχει ο ίδιος ένα θετικό πνεύμα, μην του το χαλάσετε.
• Η αποστολή επιστολής ή τηλεφωνήματα σε πελάτες σας για να τους ρωτήσετε εάν είναι «καλά» και εάν αντιμετωπίζουν προβλήματα με την μονάδα τους προσφέροντας και την δική σας βοήθεια, θα εκτιμηθεί τα μέγιστα έστω και μετά το κλείσιμο της πράξης.
Κ.λπ. κ.λπ.


Αυτά και άλλα αγαπητοί μας «άνεργοι» τώρα κτηματομεσίτες. Στο τέλος-τέλος και εφόσον έχετε κενό χρόνο, εξερευνήστε τυχόν άλλα ταλέντα σας, όπως ακόμη και μαγειρική. Ίσως να είστε και ο επόμενος Master Chef!!

ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΣ ΣΑΣ.

Επικοινωνία